Ihan samaa olen miettinyt! Voisiko olla vedon minimoimiseksi, esim. Pasilan asemalla jouduttiin viime talvena sulkemaan liikkeitä koska lämpötila laski liian alas.
Olettaisin että ei pääse kylmä tuuli (ja lumi) puhaltamaan suoraan sisälle kun suoraan linjassa olevat ovet eivät ole auki. En ole siis ammattilainen :-)
Omasta kokemuksestani (ei tosin tuolla) voin todeta, että sisällä on paljon mukavampi työsjkennellä kun nuo ovet ovat noin, ei tule katsos kylmä viima koko ajan suoraan niskaan :)
En ole kiinteistöalalla, mutta veikkaan, että tuo eripariovi-asia liittyy kylmään ilmaan, ovet laitetaan avautumaan tuolla tavoin juuri talvella kovalla pakkasella. Ehkä sillä yritetään estää kylmän ilman virtaaminen sisälle, jos esim. käytävän eri päissä olevat ovet olisivat auki yhtä aikaa?
5 kommenttia:
Ihan samaa olen miettinyt! Voisiko olla vedon minimoimiseksi, esim. Pasilan asemalla jouduttiin viime talvena sulkemaan liikkeitä koska lämpötila laski liian alas.
t. Soffi
Olettaisin että ei pääse kylmä tuuli (ja lumi) puhaltamaan suoraan sisälle kun suoraan linjassa olevat ovet eivät ole auki. En ole siis ammattilainen :-)
Minä olen aina kuvitellut että kulkureittiä mutkistetaan siksi, että yhtä aikaa avoinna olevista ovista tullisi vähemmän suoraan sisään.
Omasta kokemuksestani (ei tosin tuolla) voin todeta, että sisällä on paljon mukavampi työsjkennellä kun nuo ovet ovat noin, ei tule katsos kylmä viima koko ajan suoraan niskaan :)
En ole kiinteistöalalla, mutta veikkaan, että tuo eripariovi-asia liittyy kylmään ilmaan, ovet laitetaan avautumaan tuolla tavoin juuri talvella kovalla pakkasella. Ehkä sillä yritetään estää kylmän ilman virtaaminen sisälle, jos esim. käytävän eri päissä olevat ovet olisivat auki yhtä aikaa?
Lähetä kommentti